Monday, September 8, 2008

TAK HABIS-HABIS BERGADUH....

Beberapa hari tak masuk blog kerana sibuk dengan tuntutan kerja...Sebenarnya tiada apa yang menarik hendak dilakarkan melainkan timbul beberapa isu tentang perkauman yang dijadikan head line akhbar-akhbar tempatan.

Secara peribadi isu itu sebenarnya boleh diselesaikan tanpa perlu melalui akhbar malahan ia boleh diselesaikan cepat jika individu tertentu tidak ketegaq (degil).

Ia berlarutan kerana semua pihak mengambil kesempatan di atas kegoyangan UMNO yang mengetuai BN selain sikap keras kepala yang tidak mahu mengaku salah oleh orang yang terbabit.

Pada dasarnya orang di luar lingkungan itu akan bertepuk tangan kerana berjaya melagakan pemimpin Melayu dan Cina dan perlu diketahui juga bahawa ada orang yang sangat suka dan bertepuk tangan sekarang.

Apa salahnya jika kita mengakui kesalahan yang dilakukan tanpa perlu meminat orang lain bercakap bagi pihak kita.

Inilah yang menjadi masalah dan permasalahan ketika ini dan secara kesimpulannya perlu ada permuafakatan di antara kedua pihak sama ada yang bercakap, yang melapor dan mengugut itu dan ini.

Ketahuilah tiada siapa yang akan menjuarai isu ini kerana keburukan itu akan menyerlahkan lagi kebodohan seseorang......

No comments: