Wednesday, September 3, 2008

BISNES BERMUSIM DATANG LAGI...

Masuk je bulan puasa ni, macam-macam bisnes melintas di dalam kepala. Seingat-ingat la kan dari kecik dah buat bisnes. Masa tu jual tikam-tikam...Ada yang tikam mercun, duit dan macam-macam lagi..Memang meriah. Modal masa tu dalam RM2.50 je tapi untung berlipat kali ganda. Tu yang tikam duit, kalau yang mercun lagi la...dah la untung banyak mercun yang tak kena tikam boleh dijual lagi..Janji masyukkkk....

Itu masa budak-budak, tapi dah tua bangka kita cari bisnes lain la pulak..Yang pasti dan tak pernah tinggal ialah bisnes serunding @ sambal daging.

Serunding ni memang famous lebih2 lagi kalau nak makan pada hari raya. Dia punya rasa kalau makan dengan ketupat fuh...meleleh air liur. Kalau makan ratah pun sodappp....

Bagi kawan2 yang dah pernah beli dan rasa serunding yang aku jual, aku gerenti duia punay kualiti dan rasa..Sebab serunding ni import dari Kelantan lebih specifis lagi dibuat dari Kampung Laut (tempat tu memang famous dengan keropok, dodol, gelembong buaya, serunding @ sambal daging) sebabnya tu kampung bapak gue...he.he..he..

Tapi memang betul sambal daging atau serunding dari Kampung Laut memang rasanya tidak boleh dipertikaikan...Acu cuba try test...kata org Kelantan..

Harganya masih lagi kompetetif.. malah masih terlalu murah jika dibandingkan yang dijual di pasar-pasar Ramadhan yang dah tentu tak sedap dan mahal...Believe me ok.

1. Serunding daging RM46 sekilo
2. Serunding ayam RM56 sekilo
3. Serunding ikan RM36 sekilo.

Kalau nak setengah kilo pun boleh...harga bahagi dua dari di atas

Kenapa...tak percaya..Acu cuba try test tengok.

No comments: